الخميس، 25 ديسمبر 2008

يوم التدوينة البيضاء

تضامنا مع مدوني تونس الخضراء



معاً ضد سياسة الحجب في تونس

هناك 6 تعليقات:

Empress appy يقول...

ايوه كده الا قولى انت مقرر متكتبش تاني ليه بقى

شمس النهار يقول...

يانهار ابيض انت فين
لو نعرف ان التوانسه هيرجعوك كنا قلنالهم يعملوا ده من زمان
تصدق انا رحت الحج ودعيتلك هناك
لا ده انا سري باتع بقه
عموما حمدالله علي السلامه ياريس

kissa-online يقول...

الى الصديق ثامر صالح
شكرا جزيلا على تضامنك مع المدونين التونسيين في يوم التدوينة البيضاء
نحن نكتب يوميا لنطالب بحرية الفكر و التعبير و للتنديد بحجب المدونات و الصحف و منع الكتب
و الأفلام او الروايات. و التدوينة البيضاء هي عمل رمزي نقوم به سنويا للتعبير عن رأينا في الموضوع
و اخيرا شكرا جزيلا لتضامنكم معنا
المدون التونسي
kissa-online.blogspot.com

حفيدة عرابى يقول...

استاذ تامر طيب ممكن حد يفهمنى ايه حكاية مدونى تونس وقرار الحجب كان ليه ؟انا سعدت جدا بقراءة موضوعك عن ثقافة الحمامات بوست اكتر من رائع زى مااكون سمعت عنه من مدونة نوارة من فترة خسارة والله لو انت فعلا حسب مافهمت قررت ماتكتبش تانى

احساس لسه حى يقول...

عزيزى

قبل ما نتكلم على مواقف غيرنا

نشوف احنا بنعمل ايه وساكتين على ايه

مدونة قطة الصحراء

فى عز ضرب حماس وغزه

والشهداء اللى بتبكى عليهم

بتقول

يبقى حماس والاخوان والجهاد إلى اسفل السافلين

ربنا ينتقم من الحمساوية ومن الاخوان ومن الجهاد

طبعا مفيش اسرائيل ولا امريكا

انا بعتبرها سافله وخايبه وبقول

ربنا ينتقم منها بدم الشهداء

حضرتك بتخش عندها وشايفها ايه

وبلاش نتكلم عن حكامنا وضعفهم

لانكم اضعف من حكامكم بسكتكم وترحبكم بالقذره دى

مستنى رائيك

وموقفك الواضح والحاسم

التدويين راى وموقف

مش صحبة ولمه وتبادل زيارات

بالذات فى موضوع خطير كده
وبلاش تقولى ده راى
دى عمالة وخيانة وقذراة وزبالة

وشوفوا ده فى مصراوى
شاهد عيان: حماس لم تقتل الضابط المصري

http://www.masrawy.com/News/Egypt/Politics/2009/january/1/rafah.aspx

وده لينك الموضوع

http://mshmuwafk.blogspot.com/


سلام

احساس لسه حى يقول...

عزيزتى
tamer.sala7


معلش ردى عليك اللى عندى


بس انا قريت فى تعليق ريمان ان فى واحد عامل مدونه مخصوص علشانها

وانا لما الاقى حد فى قذارتها واقفشه بيشتمنى باسم مجهول زى ما غملت هبقا اهزقه زيها

وانت مواقفك ليه متربطهاش بالتدويين

يعنى يكون ليك موقف مع الناس القذرة

المواقف بتتجزأ

والصحبة وتبادل التعليقات اهم مش شهداء غزه

وموضوع حماس وغزه

ماله ومال سيادة مصر

والشهداء اللى بيموتوا مسوا مصر فى ايه

قولى مسالتش نفسك ليه قطة تكتب 3 موضوعات تسخن الناس على الفلسطنيين

ومفيش موضوع على اسرائيل وامريكا

اوعى تقول هى حرة

لانى بكرة ممكن تخش مدونة انا بحب اسرائيل وتقولى هى حرة برضوا

الموضوع مش محتاج توضيح دى انسانه قذرة

مش بتهاجم الا الفلسطنيين رغم اللى هعما فيه

يمكن جنسيتها اسرائيليه وزعلانه على اسرائيل

ده بس المبرر ليها قصادى لهجومها الزايد فى الوقت ده

وانا مش بقولك تبرع

انا بقولك خد موقف

موقف من اى حد يهاجم المقاومه

واللى يهاجم المقاومه فى الوقت ده يبقى حيوان فى راى

بالذات لما يسكت على اسرائيل

وليه نخلط الاوراق ببعضها

موضوع الشهيد المصرى شئ اللى كتبت عنه مرتين

وموضوع المقاومه والشهداء شئ تانى

وموقفك من اى حد يهاجم المقاومه شئ تانى

اللى يختلف مع المقاومه بكلام معقول ويهاجم اسرائيل على العين والراس

اللى يقول تسقط حماس

يبقا بييخدم اسرائيل وعاوز الجزمه فى بقه

اه الفاظى دى علشان الشهداء اللى بتهاجمهم قطتك

شوف الناس مواقف ومش كلام

ومرتبك ده كلام

وانا وغير لينا بموقفك فى المدونه

ومن اى مدون يهاجم فلسطين

موقف بفعل

وايه رائيك فى تسقط حماس

مين بيحب الكلمة دى وبيحب صحبتها

غير اسرائيل

مستنى موقفك

وانت حر طبعا

اه لو تحب ابعتلك شتمتها عندى باسم غير مجهول عينيه
سلام